Sommarläger

19 april, 2019 av Erik Torstensson

Hej alla scouter och föräldrar, ledare och övriga kårmedlemmar!

V 31 (27/7 – 3/8) åker S:t Olofs scoutkår till Vässarö på sommarens kårläger. Ett kårläger betyder att alla åldersgrupper inom vår kår är välkomna att delta och att vi inte åker gemensamt med andra kårer. Familjescouter och Spårare behöver ha en medföljande vuxen. Som Spårare räknas alla som går på Insekterna eller Smygarna nu under våren.

Just nu är vi en familjescout, två spårare, sex upptäckare, 13 äventyrare, tre utmanare, tre ledare och en förälder. Vi hoppas att vi blir fler och att föräldrar tar chansen att få uppleva scouting när den är som bäst – att åka på läger!

Har du inte gjort din definitivanmälan ännu – gör det! Gjorde du en intresseanmälan tidigare i våras gäller den inte som definitivanmälan, du behöver alltså göra en ny anmälan, länk till lägeranmälan https://stolof.scout.se/kalender/karlager-pa-vassaro/

Definitivanmälan till sommarens kårläger förlängs till 28 april.

Vid anmälan ska du även betalat in delavgift 1 som är på 1300 kr till kårens BG 5257-0371. Märk din betalning med Sommarläger 2019 + deltagarens namn och avdelning/funktion.

Lägeravgiften är 1800 kr och vi jobbar för att sänka den. För att sänka lägeravgiften och för att skapa gemenskap har vi gjort några aktiviteter för att samla in pengar. En grupp har sålt majblommor, en grupp har delat ut Pantinformation till 1000 hushåll på Rönnby, en grupp kommer att baka till S:t Georg.

Den 1 maj mellan 17:00 och ca 20:00 kommer vi att samla in Pant på Rönnby från de hushåll som fått informationslapparna. Då behöver så många som bara kan, hjälpas åt att besöka alla hushåll som fått informationen. Har du glömt att kryssa i att du vill hjälpa till den 1 maj – hör då av dig till mig. Alla scouter inklusive deras föräldrar får ett tilldelat område för Pantinsamling. Två bilar med släp kör panten till Tunby för sortering. Samling sker vid Rönnby centrum kl 17:00. Självklar bär vi scoutkläder (skjorta alt T-shirt och sjal) på oss denna kväll.

Resterande del av lägeravgiften som ska betalas in efter att vi räknat ihop alla pengar vi samlat in, meddelat de som anmält sig i Lägerbrev nr 2.

Sommarlägergruppen/
Bea Sundman