Välkommen som ledare/funktionär i S:t Olofs scoutkår och ett Stort tack för att du vill ge av dig själv och din tid för att bidra till att scouter i S:t Olofs scoutkår får vara med om äventyr, friluftsliv och gemenskap.

S:t Olofs Scoutkår, i folkmun kallad ”Sankt O”, är en av de största kårerna i Västmanland.
Vi är ca 180 stycken barn och ungdomar och ca 125 vuxna som utövar scouting, mer eller mindre aktivt. Vi rekryterar barn och ungdomar från Önsta Gryta, Rönnby, Nordanby, Tunby, Skallberget och Gideonsberg, men självklart är andra också välkomna till oss.

För dig som är ny ledare i kåren har vi satt samman ett häfte med massor av nyttig information till dig om scoutkåren som du kommer att ha nytta av.

Häftet kan du LADDA NER HÄR