Det finns ett antal uppgifter där vi har ansvariga personer men som kan behöva förstärkning. Läs mer om vad du kan göra för scoutkåren!

Kontakta Ordförande ( ordforande@sanktolof.org ) för mer information eller intresseanmälan!

Styrelsen

Styrelsen har några vakanser. Vi ser gärna personer med erfarenhet från andra föreningar finns med i den grupp som leder kårens verksamhet.

Snickare och övriga hantverkare

Scoutgården behöver som alla byggnader sitt underhåll, bland annat en ny trappa. Det finns snickare i ledargruppen men några fler kompetenta händer underlättar.

Lokalansvariga

Lämnar du barn på Tunby? Kan du stanna kvar en stund och titta till lokalen? Fylla på med förbrukningsmateriel, fixa småskador m.m.? Då är du välkommen till vår Tunbygrupp som tar hand om vårt hus.

Funktionärer på läger och arrangemang

Vill du vara med på läger men inte som ledare för barnen? Ibland behövs extra resurser för till exempel hantering av mat och sjukvård.

Webmaster

Scoutkårens webmaster har ambitionen är att skapa Sveriges bästa hemsida för scoutkårer. Den är kanske inte där riktigt än, men om du kan webbpublicering, Joomla och/eller EPiServer kan du göra en insats.

Notisskrivare

Kan du skriva korta och intressant texter? Eller kanske en krönika eller artikel? Vi söker en person som kan skriva föreningsnotiser och artiklar till VLT och andra tidningar och kanske även förse webmastern med text till artiklar.