bw-00001-2009-_BWI5459

Veckoutmaning

Olofs Brasas digitala möten hösten 2020

Under hösten 2020 har Olofs Brasa ställt om till digitala möten på grund av restriktionerna kring coronapandemin, om vi fortsätter med digitala möten under våren får tiden utvisa. Vi har utgått från principen – bara för att vi får betyder det inte att vi ska. Därför har vi nu digitala scoutmöten varje torsdag klockan 19.00-20.00.

Vi har valt att satsa på tre olika områden för tiden vi inte kan ses:

• Veckoutmaning – vi utför en utmaning under veckan som redovisas under våra digitala möten på torsdagar samt på denna sida.
  • Musikhjälpen – även i år har vi engagerat oss i Musikhjälpen som i år samlar in pengar för att fler personer världen över ska få tillgång till vård. Här hittar du vår insamlingsbössa.
  • Digitala föreläsningar – under terminen bjuder vi in personer som är kunniga inom ett visst ämne eller som varit med om något spännande äventyr.

Veckoutmaningar

Varje vecka väljer vi tillsammans ut en utmaning som redovisas varje torsdag i vårt digitala scoutmöte.

• Lär dig en valfri knop som du inte kunde tidigare
  • Hantverk
  • Ta en skogspromenad
  • Ta med en kompis på ett digitalt scoutmöte
  • Berätta om ditt bästa scoutminne
  • Hjälp till med något extra hemma
  • Åk till återbruket eller återvinningsstationen med skräp
  • Sälj eller skänk bort något du inte längre använder
  • Ta reda på fem nördfakta om valfritt ämne
  • Filmuppdrag

Veckoutmaning vecka 51-03

• Musikhjälpen, slantar i bössan!
  • Fotouppdrag – under julledigheten skickas fotouppdrag ut i vår sms-grupp.
  • Gör en fågelmatare av skräp.

Veckoutmaning vecka 50-51

• Hitta på ett julrim till en av de julklappar du ska ge bort, vi andra gissar vad paketet innehåller.

Veckoutmaning vecka 49-50

• Gör en juldekoration

Veckoutmaning vecka 48-49

• Skapa en mandala på valfritt sätt