Majblomman 2023

11 april, 2023 av eriktorstensson

Från och med den 18 april kl 12:00 till 3 maj kommer scouterna på S:t Olof Scoutkår att sälja årets Majblomma. Vi vill uppmana alla scouter som kan att ”sälja minst en påse var”, eller via webshopen blombutiken, och alla som har råd att köpa en!

Vi hoppas att alla våra scouter antar denna utmaning för att på ett enkelt sätt hjälpa barn som behöver vårt stöd.

Med majblomman som symbol kan vi tillsammans hjälpa barn i vår närhet och motverka barnfattigdom. Detta tycker vi i S:t Olofs scoutkår är så viktigt att vi vill utmana alla våra scouter till att sälja minst ” En påse var” eller sälja majblommor via den personliga webbshopen ”Blombutiken”. Vill ni veta mer om Majblomman? Följ denna länk.

Utlämning

Utlämning sker uppe i köket 17-18 april mellan 19:45-20:15 samt vid S:t Georgfirandet 19/4 eller efter överenskommelse med din ledare eller Bengt Örstig som är majblommeombud, bengt.orstig@gmail.com eller 076-118 48 38.

Godkännande för försäljning och tillgång till gruppkod

Du som vårdnadshavare behöver ge tillstånd till att ditt barn säljer majblommor. Samtidigt tar du på dig ansvaret för att den ekonomiska redovisningen sker enl. punkt 6. Skicka SMS eller mejl med barnets namn och scoutavdelning till majblommeombudet. se ovan.

Som svar får du gruppkoden som behövs vid försäljning och ditt barn kan hämta ut sina majblommor och/eller påbörja webförsäljning genom att registrera sig i Majblommans app.

Varmt tack för att du låter ditt barn vara en del av Majblommans insamling!