Ny hemsida för Scoutkåren

6 september, 2018 av Erik Torstensson

Nytt utseende med samma bra innehåll

Efter 5 år med det gamla utseendet är det med nöje som vi kan presentera vår nya hemsida för scoutkåren.
Arbetet med den nya hemsidan har pågått under våren och sommaren och nu lagom till terminsstarten lanseras den, tillsammans med några andra Scoutkårer och -distrikt, i den första utrullningen av de nya Kårwebbarna.

Bakgrund

Scouternas webbplattform, där även scoutkårernas WordPressinstallation är inkluderad, hade inte blivit uppdaterad på länge vilket har lett till att många funktioner inte har fungerat som de ska.

Sedan våren 2017  har det funnits en arbetsgrupp av ideella och anställda som tillsammans har utvärderat de dåvarande webbplatserna – vad som fungerar bra och vilken typ av funktionalitet som saknas. Utvärderingen resulterade i ett beslut om att bygga om våra webbplatser. Viktiga kriterier var bland annat långsiktig förvaltning, säkra webbplatser och ett uppdaterat utseende.:

Källa: http://www.scoutservice.se