Ni är Scouthjältar

18 september, 2019 av Erik Torstensson

Under Scoutforum 2019, som arrangerades vid Gilwellstugan/Brittmäss (Sparreholm) 13-15 september, delades diplom ut till ”Scouthjältar”. I år tilldelades S:t Olofs Scoutkår ett av diplomen.

Diplom delas ut i tre kategorier:

Klarare – en klart lysande förebild
Vassare – höga förväntningar som överträffas
Bredare – en gemenskap som attraherar fler

Läs mer om Scouthjältar

Motiveringen lyder:

”Stort engagemang från ledare och ett tilltalande program som lockar dagens barn och föräldrar, har gjort att vår scoutkår sedan flera år tillbaka, har en lång väntelista till våra familjescoutavdelningar. Från att ha en avdelning med ca 10 barn plus föräldrar för 5 år sedan, har vi nu två familjescoutavdelningar med 25 barn/avdelning plus föräldrar och fortfarande kö. Det har resulterat i att vi förutom kön till familjescouter, i stort sett är självförsörjande på intresserade barn som uppnår spårarscoutåldern. En annan fördel/vinst är att vi fångar nya ledare, bland föräldrar till dessa barn! Engagemanget, med snabb kontakt på telefon eller via mail till de som gör en intresseanmälan, är nyckeln till framgång för oss. Vår kår är aktiv och därför även attraktiv.”

Grattis ledarteamet på familjescout avdelningen Magna