3:e utskicket för sommarens läger. DUST-18

Dust- 18,Kåren
27 februari, 2018

Nu har anmälan till lägret stängt och kåren är anmäld till sommarens DUST-läger. Totalt blir vi 64 st barn, ungdomar och ledare från Scoutkåren som kommer att åka på lägret nu i sommar. I Tivedens skogar och kring St. Trehörningens stränder kommer vi att tillbringa en spännande sommarvecka fylld med äventyr, utmaningar och upplevelser som skapar minnen att dela med vänner.

RESA TILL LÄGRET

Resa till lägret kommer vi att göra med buss. Resan med buss är kostnadsfri och erbjuds alla från kåren som ska med på lägret som deltagare.
Då det är väldigt smala tillfartsvägar samt ont om bil-parkeringar vid lägerområdet vill vi att så många som möjligt åker med denna buss.

Mer information om bussresan, tid och plats för avresa m.m. kommer senare under våren.

BETALNING AV LÄGERAVGIFT

Lägeravgiften för DUST-lägret betalas in till Scoutkåren.
Inbetalningen ska märkas med: DUST ”förnamn” ”efternamn”.
OBS: Endast en person per inbetalning.

Lägeravgiften för deltagare: 1500:-, 28/7—4/8
Lägeravgiften för Spårarscout: 650:- , 28—31/7 (gäller även för föräldrar som är med under samma tid.)

Sista dag för inbetalning av Lägeravgiften: 31/3
S:t Olofs Scoutkårs Bankgiro: 5257-0371
OBS! Nytt Bankgironummer

VARFÖR ÄR LÄGERAVGIFTEN LÄGRE NU ÄN TIDIGARE?

Tack vare lyckade insamlingar har vi kunnat sänka lägeravgiften för alla våra deltagare.

BOENDE PÅ LÄGRET

På lägret bor vi alla i kåren tillsammans i vår lägerby. Undantaget är våra Utmanarscouter som kommer att bo tillsammans med andra Utmanare i en egen lägerby.

Sover gör vi i tält som Scoutkåren tar med och vår mat hjälps vi åt med att laga över öppen eld på våra lägerspisar.

LADDA NER LÄGERMEDDELANDE

Här kan du ladda ner kårens lägermeddelande nr:2