1:a utskicket för sommarens läger. DUST-18

Dust- 18,Kåren
13 december, 2017

Under vecka 31 är det DUST (ett stort sommarläger) i Tiveden.Lägret riktar sig till Spårar-, upptäckar-, äventyrar- och utmanarscouter. Lägret kommer att pågå mellan den 28/7 – 4/8 och för spårarscouter mellan den 28/7 – 31/7.

Avgiften för lägret är ca 1950kr och för spårarscouterna 850kr, det tillkommer kostnad för resan till och från lägerområdet. Mer information och anmälningsblankett kommer vid terminsstart och sista dag för anmälan kommer att vara onsdagen den 21 februari.

För att få ner lägeravgiften kommer vi bl.a att sälja Ullmax produkter. Ullmax har funktionsplagg av ull och ullblandningar med produkter som passar utmärkt både till vardag och friluftsliv. Är du intresserad av Ullmax produkter eller kan tänka dig att ta med en katalog och beställningstalong till jobbet, familjen, m.m? Provkollektionen kommer att finnas på Tunby under Öppet Julhus den 10/12 och skulle du efter detta tillfälle bli intresserad av Ullmax kan du prata med din ledare vid scoutmötet för att få katalog alternativt höra dig till Tina Rörbrink (070-428 80 69) eller Malin Rörbrink (073-073 88 64) för att få mer information.

Under det Öppna Julhuset kommer det även säljas fika, mistlar samt anordnas fiskdamm för att få in pengar för att sänka lägeravgiften.

publicerat 2017-12-13